TZ: (K)očkujte se, vyzývají studenti Univerzity Karlovy
(K)očkujte se, vyzývají studenti Univerzity Karlovy
Kromě předních českých marketingových agentur se iniciativy „Cesta ven“ zúčastnili také studentky a studenti Univerzity Karlovy. Dobrovolné seskupení 20 studentů v rámci hackatonu přineslo vlastní návrh kampaně na podporu očkování proti koronaviru. Slibují v ní #konečně návrat do normálu a pomůže v tom kočka Micka.
S myšlenkou přidat se k zavedeným agenturám a pomoci dobré věci přišly vedoucí katedry docentka Denisa Hejlová a studentka Karolína Hájková. Nápad oslovil dobrovolníky napříč ročníky, kteří na projektu pracovali bez nároku na odměnu.
„Nadšenie, iniciatíva, chuť pracovať a kooperovať sa v niektorých tímoch hľadá roky, no náš tím fungoval od prvej chvíle, kedy každý zanechal v návrhu kampane kúsok seba, ale zároveň sme fungovali ako jeden celok, ktorý podľa mňa vytvoril kampaň, na ktorú môžeme byť hrdí,“ popisuje atmosféru v týmu studentka 1. ročníku MKPR Dominika Kovačovičová.
Ústředním bodem studentské kampaně se stalo to, po čem všichni toužíme: #konečně návrat do našich životů takových, jaké jsme znali před vypuknutím koronavirové krize.
„Naším hlavním sloganem se stalo chytlavé, emotivní a naléhavé příslovce vyjadřující dlouho očekávaný návrat do normálu, ke kterému nás vakcinace může přiblížit. KONEČNĚ lze použít hravě i vážně, jako heslo i jako hashtag. Konečně bude zase všechno jako dřív! Konečně budeme moci žít znovu normálně!“ uvedli autoři projektu pro web Markething.cz, který je rovněž projektem Katedry marketingové komunikace a PR.
Hrdiny kampaně jsou běžní lidé a kočka Micka, která z České republiky vyhání hlavního padoucha, kterým je PES (Protiepidemický systém ČR). Díky postavě Micky a jejímu „kočkování“ se kampaň stává přístupnější – Micka provází čtenáře webem o očkování a přibližuje aktuální dění. Kočičí maskot má prostor i na sociálních sítích nebo v offline světě. Hodí se například jako milý motiv na nano roušky nebo plátěnky. Jako tvář (k)očkování budí Micka radost a chuť trpké období společně překonat.
Výsledný návrh #konečně sice v konkurenci dalších 27 firem a organizací prvenství nezískal, přesto u poroty sklidil velmi pozitivní ohlas. „Byla to výzva, ale věřím, že jsme s kolegy vytvořili návrh kampaně na podporu očkování, za který se v konkurenci profesionálů s mnoha lety praxe nemusíme stydět. Naopak na něj můžeme být pyšní,“ hodnotí celý projekt vedoucí týmu Karolína Hájková.
„Jsem ráda, že se našim studentkám a studentům podařilo i ve složité koronavirové situaci spojit a dobrovolně pracovat na společném projektu. Byla to pro ně ta nejlepší praxe," dodává vedoucí katedry marketingové komunikace a PR Denisa Hejlová.
Návrhy studentů Univerzity Karlovy, vytvořené pro iniciativu „Cesta ven“, jsou nyní k dispozici nemocnicím, krajům a firmám pro volné využití. Plakáty si mohou vytisknout zdarma po stažení zde.
Pro jakékoliv informace, včetně informací o pokračování projektu, kontaktujte:
Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Institut komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK
tereza.jezkova@fsv.cuni.cz
+420 728 301 377