Přechod na univerzitní tenant

Migrace účtů Microsoft 365 na univerzitní tenant

V období červen–srpen 2025 bude probíhat přesun všech účtů Microsoft 365 z fakultního prostředí fsv.cuni.cz na univerzitní tenant cuni.cz, který spravuje rektorát UK.

Migrace účtů na univerzitní tenant je nutná pro zajištění hladkého fungování celé univerzitní komunikační infrastruktury. Výsledkem bude jednodušší, bezpečnější a srozumitelnější prostředí pro zaměstnance i studující FSV UK.

Univerzita Karlova funguje v prostředí Microsoft na základě centrální rámcové smlouvy, zatímco FSV UK si historicky spravuje vlastní M365 prostředí. Pro zaměstnance a studující FSV UK to znamená, že stejný uživatel má vytvořené dva účty –⁠⁠⁠⁠⁠ ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ukco@fsv.cuni.cz a ukco@cuni.cz, které nejsou propojené. To v minulosti způsobovalo problémy při připojování ke schůzkám v MS Teams, sdílení dokumentů mezi fakultami a rektorátem, duplicitní identitou v centrálním adresáři či problémy se správou a podporou účtů. 

Přínosy migrace

  • Jeden M365 účet pro celou univerzitu – nebude již nutné přepínat mezi účty.
  • Fungující schůzky a sdílení napříč UK v MS Teams a OneDrive.
  • Jednotný adresář UK – snadné dohledání kolegů a studujících z jiných fakult.
  • Zjednodušená správa účtů a bezpečnější prostředí.
  • Zjednodušení při používání univerzitní identity v Microsoft 365 (ukco@cuni.cz).

Co můžete v průběhu migrace očekávat?

Dočasný výpadek M365 služeb na FSV UK v délce cca 2–3 týdnů, nejdéle 1 měsíc v průběhu migrace (přelom července a srpna).

Výpadek se dotkne také univerzitních studentských e-mailů ve tvaru jmeno.prijmeniXYZ@student.cuni.cz.

Po dobu migrace se bude v aplikacích objevovat hláška, že licence není aktivní. Tuto zprávu můžete ignorovat, po dokončení migrace zmizí.

Koho a jakých služeb se migrace týká?

Migrace se primárně dotkne pouze uživatelů, kteří využívají níže uvedené služby Microsoft 365 na fakultním tenantu @fsv.cuni.cz. Pokud tyto služby nevyužíváte nebo je už nyní využíváte na univerzitním tenantu, není potřeba činit žádné kroky. Pokud si nejste jisti, na jakém tenantu služby využíváte, doporučujeme také postupovat dle návodu.

Změna se dotkne pouze služeb Microsoft 365, a to především:

  • MS Teams (výuka, porady, sdílení)
  • OneDrive (uložené soubory)
  • Outlook a kalendář M365
  • Desktopové aplikace Microsoft 365 (Word, Excel atd.)
  • E-mail ve formátu ukco@o365.cuni.cz

Migrace se netýká Google Workspace, který zůstává hlavní platformou pro e-maily, kalendáře a dokumenty na FSV UK. Funkčnost těchto klíčových služeb nebude omezena.

Pokyny pro migraci

Uživatele využívající služby na fakultním tenantu @fsv.cuni.cz žádáme:

  1. Nutnost přesunout data z OneDrivu a Teams dle návod od fakultního IT oddělení, na které se současně můžete obrátit v případě potřeby technické pomoci.

  2. Nutnost přepnout fakultní účet na univerzitní v desktopových aplikacích.

  3. Kontrola nastavení přeposílání z ukco@o365.cuni.cz na ukco@fsv.cuni.cz dle jednoduchého manuálu.

Návod

Kontakt

Prosíme vás o trpělivost v průběhu celého procesu. V případě dotazů se neváhejte obracet  na fakultní IT oddělení na e-mailu migrace365@fsv.cuni.cz.

Děkujeme za spolupráci.