Komunikační studia

Charakteristika programu Komunikační studia

Forma studia: prezenční
Druh studia:

bakalářské

Standardní doba studia:

3 roky

Specializace programu
  • Žurnalistika
  • Mediální studia
  • Marketingová komunikace a public relations

Láká tě svět komunikace, médií a reklamy? Komunikační studia se specializacemi Marketingová komunikace a PR, Mediální studia a Žurnalistika ti otevřou dveře do vzrušujícího světa médií. Tento program kombinuje sociologii, politologii, psychologii a kulturologii s literaturou, filmem, televizí a novými médii. Naučíš se analyzovat média, pochopíš jejich vliv na společnost a osvojíš si dovednosti pro práci v reklamě, médiích a PR. Cizí ti nebude ani praktická stránka tvé specializace, stačí si ji jen vybrat!

Studium Komunikačních studií ti umožní vybrat si specializaci přesně pro tebe. Jaký je mezi nimi rozdíl? Na žurnalistice se naučíš, jak svět popsat, vylíčit a vyjádřit. Na marketingu, jak svět spoluvytvářet. A na mediálních studiích, jak světu médií rozumět. Čekají tě zajímavé předměty zaměřené na tvorbu i reflexi mediálního obsahu, vizuální komunikaci, marketing, ať už ten firemní či třeba politický, PR a strategickou komunikaci nebo digitální prostředí.

Těšit se můžeš na tvůrčí dílny a speciální hosty z oboru. V rámci předmětů se dostaneš na exkurze i tiskové konference a naskytne se ti příležitost sledovat reálný mediální provoz. Budeš se moci zaměřit i na aktuální trendy jako jsou třeba reality shows, zákulisí kinematografie, herní prostředí nebo populární hudba.

Studium ti nabídne nejen kvalitní teoretický a historický základ, ale také důraz na praxi. Díky stážím v médiích, PR firmách či reklamě získáš dovednosti přímo v oboru. Budeš mít šanci vyjet na Erasmus a nabýt mezinárodní zkušenosti nebo se zapojit do studentských spolků, které pořádají nejrůznější akce. Během studia se dostaneš k zajímavým projektům, poznáš nové přátele a navážeš cenné kontakty, které tě budou provázet celý život.

PODROBNÉ INFORMACE A PŘIHLÁŠKA

STUDIJNÍ PLÁNY (KAROLINKA)

Pozor

U studijních programů se specializacemi lze podat pouze jednu přihlášku, a to s jednou specializací.

POČET PŘIJATÝCH V R. 2024

278

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ

dvoukolové

1) NSZ SCIO – OSP, ANG

vzorové testy

2) ústní pohovor

Uplatnění absolventů

  • Chceš být novinářem?
  • Baví tě psát, fotit nebo točit?
  • Chceš rozjet vlastní podcast?
  • Zajímá tě reklama a marketing?
  • Chceš se podílet na kampaních nebo pracovat v PR agentuře?
  • Baví tě sledovat média a veřejné dění?
  • Zajímá tě, jak média analyzovat a jestli výzkum může mít reálný dopad na společnost?

Díky absolvování tohoto programu najdeš široké uplatnění jak ve veřejnoprávní, tak i komerční mediální sféře. Můžeš se stát novinářem, fotografem nebo třeba mediálním analytikem. Tvoje schopnost pracovat s mediálním obsahem a vytvářet atraktivní příspěvky ti otevře dveře do prestižních i inovativních redakcí.

Další variantou je kariéra v oblasti marketingové komunikace a public relations. Jako PR specialista nebo tiskový mluvčí budeš pečovat o image firem či organizací a komunikovat s veřejností a médii. V reklamních agenturách budeš moci vytvářet strategii značek a marketingové kampaně. Najdeš zde uplatnění třeba jako kreativní tvůrce, projektový manažer nebo copywriter.

Absolventi komunikačních studií mají také příležitost pracovat v neziskovém sektoru, kulturních institucích nebo ve státní správě, kde uplatní své schopnosti v oblasti veřejné komunikace, sociálních médií a práce s veřejností.

Tvoje univerzální dovednosti ti umožní rozvíjet kariéru jak v České republice, tak v zahraničí.

ABSOLVENTI IKSŽ V SÉRII JSEM Z FSV UK

Podívejte se na další videa s našimi absolventy ze série Jsem z FSV UK

Absolventi Institutu komunikačních studií a žurnalistiky jsou kromě Petry také:

ABSOLVENTI IKSŽ V PODCASTU DE FACTO