Kodex férového influencera bojuje proti skryté reklamě na sociálních sítích

ferovy influencer mkpr fsv uk

Kodex férového influencera bojuje proti skryté reklamě na sociálních sítích

Čeští influenceři, zadavatelé reklamy, profesionální asociace a akademici pokračují v boji proti neoznačené reklamě, která se často objevuje v příspěvcích vlivných lidí na sociálních sítích. Jak již dříve ukázaly výzkumy Fakulty sociálních věd UK, skrytou reklamu pozná jen jedno dítě z deseti.

Ke kodexu se proto připojili známí influenceři, kteří podporují pravidla férové hry. Za vznikem kodexu stojí Platforma profesionální komunikace, která sdružuje firmy, agentury a profesní asociace v reklamě a komunikaci. Ke kodexu se mohou influenceři a zadavatelé reklamy přihlásit na nové webové stránce ferovyinfluencer.cz.

„Ačkoliv zákon o ochraně spotřebitele jasně říká, že každé reklamní sdělení musí být pro spotřebitele rozpoznatelné, na sociálních sítích se to začalo hodně obcházet,” říká Denisa Hejlová, vedoucí katedry Marketingové komunikace a public relations IKSŽ FSV UK. „Je to samozřejmě celosvětový problém a na západ od nás za tato porušení již začaly padat tučné pokuty. V Čechách se snažíme jít hlavně cestou osvěty, etiky a posilování marketingové gramotnosti. I když živnostenské úřady už u nás také pár pokut rozdaly,“ říká Denisa Hejlová.

Čtěte více v tiskové zprávě.