Kodex férového influencera bojuje proti skryté reklamě na sociálních sítích
Kodex férového influencera bojuje proti skryté reklamě na sociálních sítích
Čeští influenceři, zadavatelé reklamy, profesionální asociace a akademici pokračují v boji proti neoznačené reklamě, která se často objevuje v příspěvcích vlivných lidí na sociálních sítích. Jak již dříve ukázaly výzkumy Fakulty sociálních věd UK, skrytou reklamu pozná jen jedno dítě z deseti.
Ke kodexu se proto připojili známí influenceři, kteří podporují pravidla férové hry. Za vznikem kodexu stojí Platforma profesionální komunikace, která sdružuje firmy, agentury a profesní asociace v reklamě a komunikaci. Ke kodexu se mohou influenceři a zadavatelé reklamy přihlásit na nové webové stránce ferovyinfluencer.cz.
„Ačkoliv zákon o ochraně spotřebitele jasně říká, že každé reklamní sdělení musí být pro spotřebitele rozpoznatelné, na sociálních sítích se to začalo hodně obcházet,” říká Denisa Hejlová, vedoucí katedry Marketingové komunikace a public relations IKSŽ FSV UK. „Je to samozřejmě celosvětový problém a na západ od nás za tato porušení již začaly padat tučné pokuty. V Čechách se snažíme jít hlavně cestou osvěty, etiky a posilování marketingové gramotnosti. I když živnostenské úřady už u nás také pár pokut rozdaly,“ říká Denisa Hejlová.
Čtěte více v tiskové zprávě.