Na IKSŽ startuje ERC projekt zkoumající dětský prožitek informačních textů
Na IKSŽ startuje ERC projekt zkoumající dětský prožitek informačních textů
Od letošního září na IKSŽ probíhá výzkum Anežky Kuzmičové, Markéty Supa a kolegů, který zkoumá, jak děti prožívají čtení informačních textů, jako jsou například encyklopedie, a jak je tento typ literatury baví. Na realizaci pětiletého výzkumného projektu WONDRE (Ways of Imagining in Children’s Lives with Information Texts) Anežka Kuzmičová loni získala prestižní ERC Starting Grant v hodnotě jeden a půl milionu euro a stala se tak vůbec první držitelkou společenskovědně a humanitně zaměřeného ERC grantu na Univerzitě Karlově.
Děti jsou často vnímány především jako fanoušci fikce, ale Kuzmičová upozorňuje, že u mnoha z nich může probouzet stejnou, ne-li větší radost právě čtení faktických informací. Čtení informačních textů totiž může poskytovat nejen pocit uspokojení z porozumění, ale také možnost ponořit se do různých témat a prozkoumávat svět prostřednictvím dat a zajímavostí.
Nové video z cyklu Věda na UK představuje projekt v jedné minutě:.
Další informace o projektu WONDRE naleznete také v tomto článku na UK Forum.
Foto: Vladimír Šigut