Pravidla pro organizaci studentských akcí
Pravidla pro organizaci studentských akcí
Pravidla pro ohlašování a schvalování akcí v budovách FSV UK, včetně schvalování studentských akcí, jsou upravena Směrnicí S_OVVK_005, kterou najdete zde.
Povinnost ohlašovat a schvalovat se týká studentských akcí v budovách FSV UK a akcí konaných nad rámec běžné provozní doby budov FSV UK:
- studentských spolků, studentských iniciativ a jednotlivých studentů FSV UK, kteří organizují akce pro studenty mimo samotný spolek/iniciativu, pro širší akademickou obec či širokou veřejnost
- interní akce studentských iniciativ, pokud se jedná o iniciativu novou nebo dochází ke změně charakteru iniciativy (zejména co se týče obsahu programu a výrazné změny počtu účastníků – členů studentské iniciativy)
- studentských spolků, studentských iniciativ a jednotlivých studentů jiných fakult UK nebo jiných univerzit
- studentských spolků, studentských iniciativ a jednotlivých studentů FSV UK, kteří k pořádání akce využívají finanční či materiální podporu externího subjektu (tj. podporu mimo samotné součásti fakulty a univerzity)
- všechny akce, které mají proběhnout mimo běžnou provozní dobu budov FSV UK
Při pochybnosti stran povinnosti ohlášení nebo schválení akce dle této směrnice kontaktujte Oddělení vnitřní a vnější komunikace na adrese pr@fsv.cuni.cz.
Jak podat žádost?
Před podáním žádosti doporučujeme studujícím konzultovat dostupnost prostor v požadovaném termínu s vedoucím PTO, který případnou rezervaci prostor u primárních uživatelů zajistí.
Následně žadatel vyplní elektronický formulář Žádost o povolení akce, ve které uvede požadované informace.
Elektronická žádost je po vyplnění automaticky doručena na e-mailový kontakt žadatele, který ji:
- buď uloží ve formátu PDF a zašle e-mailem na adresu podatelna@fsv.cuni.cz k rukám vedoucího PTO (přičemž pokud není soubor se žádostí zaslán z osobní fakultní e-mailové adresy studenta nebo zaměstnance, je třeba žádost opatřit elektronickým nebo naskenovaným podpisem),
- nebo vytiskne, podepíše a v této podobě doručí na podatelnu v budově Hollar (Smetanovo nábřeží 6, Praha 1) k rukám vedoucího PTO
O výsledku žádosti vyrozumí žadatele vedoucí PTO.
Formulář Žádost o povolení akce
Vyplnit formulářSměrnice S_OVVK_005
Přečíst směrniciPravidla pro pořádání studentských akcí
- Studentské akce lze mimo běžnou provozní dobu budov FSV UK pořádat pouze za předpokladu, že se PTO podaří zajistit pracovníky, kteří zajistí přístup do budovy a jsou pověřeni základním dozorem.
- Studentské akce nebudou přinášet významně zvýšené náklady fakultě. Náklady nad rámec běžného fungování fakulty (např. mimořádný úklid, zajištění dozoru nad akcí) nesou organizátoři akce prostřednictvím žadatele.
- Podmínkou pořádání akce je, že během ní nebude docházet k poškozování nebo znečišťování budovy, protiprávnímu jednání (jednání v rozporu s právními předpisy ČR či vnitřními předpisy UK a FSV UK) či jednání v rozporu s dobrými mravy.
- Studentská akce probíhá pouze v rozsahu uvedeném ve schválené žádosti, a to včetně vymezeného prostoru v budově. Akce nerespektující požadavky uvedené v této směrnici může být ze strany fakulty zastavena.
- V případě porušení pravidel konání studentské akce, zejména v důsledku porušení platných právních předpisů ČR při konání akce, jakož i interních předpisů UK a FSV UK, či rušení nočního klidu, může pověřený pracovník FSV UK akci ukončit.
- Opakované nedodržení pravidel může mít za následek omezení studentských akcí konaných v budovách FSV UK.
- Fakulta si vyhrazuje právo pozastavit schválenou žádost o studentskou akci, pokud na straně fakulty vyvstanou technické, organizační, bezpečnostní či jiné důvodné překážky.
Práva a povinnosti žadatele
- Žadatel má po schválení žádosti v souladu s touto směrnicí právo využívat vymezené prostory a majetek FSV UK, a to pouze ve schváleném rozsahu a termínu.
- Žadatel může po schválení žádosti o konání studentské akce požádat o podporu ze strany OVVK pro účely propagace akce, IT oddělení pro účely zajištění technické stránky akce, PTO pro účely prostorového uspořádání akce, případně bezpečnostního koordinátora ohledně bezpečnostních opatření. Rozsah této podpory určují OVVK, IT oddělení, PTO a bezpečnostní koordinátor.
- Žadatel je plně zodpovědný za pořádek, bezpečný a řádný průběh akce.
- Žadatel je povinen zůstat na místě až do ukončení studentské akce a předat zabezpečený, prázdný a uklizený prostor pověřenému zaměstnanci FSV UK prostřednictvím vrátnice či recepce. Budova musí být plně provozuschopná, uklizená, bez známek konání akce do 7:30 hodin následujícího pracovního dne.
- Žadatel je povinen dbát pokynů pověřeného zaměstnance FSV UK.