Jonáš Čumrik představil studentům UK svět influencer marketingu
![Foto influencera J. Čumrika](/sites/default/files/styles/760x425/public/news/hero/2021/06/Jona%CC%81s%CC%8C%20C%CC%8Cumrik%2C%20credit_Ondr%CC%8Cej%20Wolf.jpeg?itok=oX5CF_dy)
Jonáš Čumrik představil studentům UK svět influencer marketingu
Katedra marketingové komunikace a public relations (MKPR) Fakulty sociálních věd UK rozšířila v pandemickém roce svůj okruh lektorů z praxe. Do výuky se v letním semestru nově zapojil Jonáš Čumrik, ze sociálních sítí známý jako Johny Machette, který studentům představoval praktickou stránku influencer marketingu a trendy sociálních sítí.
„Během online setkání jsme probírali, jak najít a oslovit správné influencery, kdy je v kampani využít a kdy naopak vynechat, jak postupovat v krizové komunikaci a na co si dát pozor z pohledu klienta. Věnovali jsme se i osobnímu brandingu a samozřejmě také aktuálním kampaním, trendům či zajímavým případovým studiím poslední dekády. Mým cílem bylo přiblížit studentům influencer marketing z ryze praktického hlediska a představit jim různé aspekty kontinuálně rostoucího segmentu marketingové komunikace,“ popisuje kurz Jonáš Čumrik.
Katedra MKPR spolupracuje od svého vzniku se zástupci tuzemských firem, komunikačních agentur, ale i neziskového či kulturního sektoru.
„Jsem ráda, že se nám dlouhodobě daří zapojovat do výuky externí lektory, kteří patří mezi přední specialisty z praxe. Studenti mají díky tomu možnost vedle teoretických znalostí získávat i aktuální informace o dění na českém trhu. V oblasti influencer marketingu se dlouhodobě věnujeme také otázce etiky,“ dodává vedoucí katedry Denisa Hejlová, která s Čumrikem na kurzu jako garantka spolupracovala.
V souvislosti s etickými pravidly v oblasti influencer marketingu iniciovala katedra MKPR spolupráci s profesními asociacemi i samotnými influencery, jejímž výsledkem byl vznik etického kodexu Férový influencer. Jeho cílem je mimo jiné prosazení důsledného označování placených příspěvků a odlišování vlastního obsahu influencerů od sponzorovaných, tedy reklamních, příspěvků.
V končícím akademickém roce, který byl po celou dobu poznamenaný pandemií Covid-19 a výuka tak probíhala výhradně online, katedra MKPR otevřela také první ročník magisterského studia oboru Strategická komunikace.