Opatření děkanky č. 36/2018 - NEPLATNÉ
Závazný postup k provedení Řádu výběrových řízení na Univerzitě Karlově pro obsazování pracovních míst na Fakultě sociálních věd
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd
Opatření děkanky č. 36/2018
Název:
Závazný postup k provedení Řádu výběrových řízení na Univerzitě Karlově
pro obsazování pracovních míst na Fakultě sociálních věd
Účinnost:
15. 8. 2018
V Praze dne 30. července 2018
PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.
děkanka fakulty
I.
- Výběrové řízení na fakultě se řídí Řádem výběrového řízení Univerzity Karlovy (dále „Řád“) a toto opatření pouze rozvádí podobnější postupy pro výběrové řízení.
II.
- Pracovní místa akademických pracovníků jsou na fakultě obsazována na základě vyhlášení výběrového řízení.
- Na základě výběrového řízení se obsazují též pracovní místa ředitele institutu, vedoucího katedry, vedoucího centra, vedoucího střediska a dalších pracovních (funkčních) míst, pokud tak stanoví statut fakulty nebo určí-li tak děkanka.
- Výběrové řízení vypisuje děkanka fakulty na žádost ředitele institutu nebo vedoucího daného pracoviště (dále společně „vedoucí pracoviště“) s výjimkou pracovních pozic uvedených přímo ve Statutu FSV, které vypisuje přímo děkanka fakulty (tj. pozice ředitele institutu, vedoucího centra, tajemníka fakulty).
- Součástí žádosti o vypsání výběrového řízení jsou kromě podmínek uvedených v čl. 2, odst. 2 Řádu rovněž údaje o předpokládaném rozsahu pracovního úvazku (stanovená délka týdenní pracovní doby).
- Zveřejnění vypsaného výběrového řízení zajišťuje personální oddělení, které následně oznámí příslušnému pracovišti datum, kdy končí lhůta pro podávání přihlášek uchazečů na vypsané výběrové řízení.
- Zveřejněním podmínek výběrového řízení dle podmínek uvedených v čl. 2, odst. 3 Řádu se na fakultě rozumí též jeho zveřejnění v elektronické verzi na úřední desce fakulty na její webové stránce.
- Vedoucí pracoviště, pro které má být výběrové řízení vypsáno, podá s žádostí o vypsání výběrového řízení i návrh na složení komise pro výběrové řízení s výjimkou předsedy komise, kterého jmenuje přímo děkanka. Předsedou komise jmenuje děkanka zpravidla proděkana či člena kolegia děkanky.
- Komisi jmenuje děkanka před vypsáním výběrového řízení. Komise musí mít lichý počet členů, nejméně tři, zpravidla pak pět členů. Podmínkou účasti člena komise je podepsání slibu mlčenlivosti o osobních a důvěrných údajích.
- Materiály a podklady pro jednání komise připravuje personální oddělení, které je předá k rukám předsedy komise.
- Svolání komise zajistí ve spolupráci s personálním oddělením předseda komise, který komisi předsedá, řídí její jednání a zodpovídá za pořízení zápisu o průběhu a výsledcích jednání komise. Zápis z jednání komise podepisují ihned po skončení jednání komise všichni přítomní členové komise. Hlasování komise o výběru je tajné.
- Jednání komise je neveřejné. Každý z členů komise na hlasovacím lístku vyznačí jím zvolené pořadí kandidátů. Celkové pořadí je dáno součtem pořadí přiřknutých kandidátům jednotlivými členy komise. Výsledek tajného hlasování dle čl. 3 odst. 6 Řádu se uvede do zápisu z jednání komise. Dokumentace o průběhu a způsobu hlasování jednotlivých členů komise o jednotlivých uchazečích, případně o jiných projednávaných skutečnostech, musí být neprodleně po ukončení hlasování vložena do obálky, která bude označena popiskem „HLASOVÁNÍ“ a ihned zalepena.
- Zápis s výsledky z jednání komise předloží předseda komise prostřednictvím vedoucí personálního oddělení děkance k vyjádření se k výsledkům výběrového řízení. Děkanka připojí pod protokol své vyjádření slovy „SOUHLASÍM“, nebo „NESOUHLASÍM“.
- Personální oddělení po vyjádření děkanky zpracuje výsledky výběrového řízení, oznámí výsledky výběrového řízení uchazečům a zajistí další administrativní agendu s tím spojenou.
- Vedoucí pracoviště podává děkance prostřednictvím personálního oddělení s předstihem návrh na přijetí vybraného uchazeče do pracovního poměru (ještě před uvažovaným datem uzavření pracovního poměru s vítězným kandidátem). Návrh musí obsahovat tyto náležitosti potřebné k vyhotovení pracovní smlouvy a platového výměru:
a) návrh na pracovní a mzdové zařazení
b) popis práce s konkrétním vymezením pracovních povinností pracovníka.
III.
- Příloha č. 1_Doporučená vzorová osnova zápisu z jednání.
- Příloha č. 2 Čestné prohlášení o mlčenlivosti člena komise pro výběrové řízení.
- Tímto opatřením se ruší pokyn děkana č. 17/2010.
PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.
děkanka fakulty
Za správnost:
Mgr. Tomáš Gec
tajemník