Transformace pro VŠ na UK

Transformace pro VŠ na UK

Číslo projektu: NPO_UK_MSMT-16602/2022

Doba trvání 2022 - 2024

 

MŠMT vyhlásilo dne 14. 12. 2021 Výzvu k předkládání návrhů projektů v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022-2024. Univerzita Karlova dne 30. 3. 2022 podala v rámci této výzvy projektovou žádost Transformace pro VŠ na UK.

Jedná se o celouniverzitní projekt, ve kterém je do realizace věcných aktivit zapojeno celkem 14 fakult (KTF, HTF, PF, 1. LF, 2. LF, LFP, LFHK, FaF, FF, PřF, FSV, FTVS, FHS, MFF, 3.LF) a dále Ústřední knihovna UK, Ústav výpočetní techniky a Ústav jazykové a odborné přípravy. FSV UK se podílí na realizaci specifického cíle A a B (dále jen SC A a SC B).

Realizace skupiny SC A byla zahájena 1. 8. 2022. Skupina se zaměřuje na realizaci školení a tvorbu metodických opor v tematických oblastech hybridní výuky a tzv. blended learning. Hlavní myšlenkou projektu je transformovat dílčí zkušenosti s digitálními formami výuky získané v období epidemiologických opatření v trvalé inovace ve výuce. Ty povedou k internacionalizaci pracoviště, snižování bariér v přístupu ke vzdělávání a zvyšování kvality výuky s ohledem na moderní didaktické principy. Realizační tým je složen ze zástupců jednotlivých institutů, což umožňuje kontinuální sledování vývoje poptávky po tématech školení, jejich přizpůsobení specifikům výuky různých oborů a facilitaci výměny zkušeností mezi jednotlivými instituty. Školení probíhají každý semestr a jsou otevřena vyučujícím všech oborů FSV UK. Projekt zároveň cílí i na školení doktorandek a doktorandů zapojených ve výuce, čímž pomáhá vytvořit plynulejší vstup do výuky pro doktorandy a přispívá zvýšení kvality výuky. Realizovaná školení jsou postavena na principech participativní, nefrontální výuky, která zapojuje i principy peer-vzdělávání a tvorby učící se komunity.

Realizace skupiny SC B byla zahájena 1. 9. 2022. Cílem skupiny je příprava a zřízení doktorského programu, jehož náplní bude profilovat experty na doktorské úrovni s unikátní intervědní výzkumnou kompetenční základnou, která jim umožní uplatnění v klíčových oblastech rozhodovacích procesů v technologicky se transformujících společnostech.