PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
Působiště:
- Katedra marketingové komunikace a public relations
- Fakulta sociálních věd
- Kolegium děkana
- Rozšířené kolegium děkana
E-mail: rabova@fsv.cuni.cz
Telefon: +420 222 112 268
Místnost: č. H106, Smetanovo nábřeží 6
ResearcherID: Q-3614-2017
ORCID ID: 0000-0001-6970-3511
Rok vydání
Monografie
- BÍLEK, Martin - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KLINKA, Tomáš - HLAVÁČOVÁ, Lucie - HOLANOVÁ, Radka - HOLUBOVÁ, Barbora - SCHNEIDEROVÁ, Soňa - SMOLA, Lukáš - SUKOVÁ VYCHOPŇOVÁ, Kateřina. Mediální výchova: od teorie k praxi. 1. vyd vyd. Praha: Univerzita Karlova — Pedagogická fakulta, 2022. 172 s. ISBN 978-80-7603-302-3.
- KOUDELKOVÁ, Petra - STRIELKOWSKI, Wadim - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - PLÁTENÍK, Václav - VOŠALÍKOVÁ, Anna - ZAJÍC, Jiří - PIŠTORA, Aleš - RYŠÁNKOVÁ, Irena - RYŠKA, Leoš - KOTRBA, Štěpán - GAZDA, Imrich - ČÁBELKOVÁ, Inna - WEILL, Laurent. Příležitosti a výzvy v komunikaci církve v 21. století. 1. vyd vyd. Praha: Karolinum, 2015. 91 s. ISBN 978-80-246-2785-4.
Kapitoly v monografiích
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Náboženské motivy v jazyce mediální a marketingové komunikace. In: KOUDELKOVÁ, Petra. Příležitosti a výzvy v komunikaci církve ve 21. století. 1. vyd vyd. Praha: Karolinum, 2015, s. 9-15. ISBN 978-80-246-2785-4.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Media Discourse of the EU Council Presidency (a Francophone research perspective). In: OUKHVANOVA, Irina - SENDERSKA, Joanna. Types of Discourse via Applied Research. 1st ed vyd. Kielce: Jan Kochanowski University of Kielce Press, 2019, s. 132-147. ISBN 978-83-7133-825-0.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - SCHNEIDEROVÁ, Soňa - JANOVEC, Ladislav. Czech Corporate Website Discourse at the Beginning of the 21st Century : Methodological Perspective. In: OUKHVANOVA, Irina - SENDERSKA, Joanna. Types of Discourse via Applied Research. 1st ed vyd. Kielce: Jan Kochanowski University of Kielce Press, 2019, s. 17-42. ISBN 978-83-7133-825-0.
- HEJLOVÁ, Denisa - KOUDELKOVÁ, Petra - JEŽKOVÁ, Tereza - SCHNEIDEROVÁ, Soňa - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KONRÁDOVÁ, Marcela. Crisis Communication Challenges in Czech Pandemic Education: Recommendations for Strategic Communication in the Public Sector. In: EINWILLER, SABINE - SEIFFERT-BROCKMANN, JENS - ROMENTI, STEFANIA - VALENTINI, CHIARA. COMMUNICATION IN UNCERTAIN TIMES: HOW ORGANIZATIONS DEAL WITH ISSUES, RISKS AND CRISES. 1st edition vyd. Leeds: Emerald, 2024, s. 109-125. ISBN 978-1-83549-593-3.
Články
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Když se řekne Coca-Cola aneb k tvořivosti v písemných pracích vysokoškolských studentů. Didaktické studie. 2016, 8(1), 29-49. ISSN 1804-1221.
- RÁBOVÁ, Tereza. Historiografie francouzských médií se zaměřením na 20. století. Komunikace, média, společnost. 2011, 1(1), 50-58. ISSN 1804-4190.
- RÁBOVÁ, Tereza. K mnohoznačnosti mediálního diskurzu. Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.). 2011, 56(3-4), 17-22. ISSN 0036-5351.
- RÁBOVÁ, Tereza. Nová média a sémiotika aneb k současné vědecké reflexi internetu. Jazykovědné aktuality. 2010, 47(1-2), 37-46. ISSN 1212-5326.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Za profesorem Jiřím Krausem. Slovo a slovesnost. 2023, 84(3), 254-256. ISSN 0037-7031. UT-WOS link
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Čau lidi! Tady @strakovka aneb k neformálním projevům komunikace institucí veřejné správy. Didaktické studie. 2020, 12(2), 64-77. ISSN 1804-1221.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Pragmalingvistický přístup ke studiu mediální a reklamní komunikace. Jazykovědné aktuality. 2013, 50(1-2), 4-17. ISSN 1212-5326.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Reklamní komunikace v časopisech pro ženy: jsou její přesvědčovací prostředky skutečně přesvědčivé?. Didaktické studie. 2014, 6(2), 134-150. ISSN 1804-1221.
- HEJLOVÁ, Denisa - SCHNEIDEROVÁ, Soňa - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KULHÁNEK, Adam. Analysis of Presumed IQOS Influencer Marketing on Instagram in the Czech Republic in 2018-2019. Adiktologie. 2019, 19(1), 7-15. ISSN 1213-3841.
- HEJLOVÁ, Denisa - SCHNEIDEROVÁ, Soňa - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KULHÁNEK, Adam. "Užívání necigaret není bez rizika" aneb Diskurz o zahřívaných tabákových produktech v médiích. Naše řeč. 2021, 104(3), 167-183. ISSN 0027-8203.
Příspěvky v konferenčních sbornících
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. O subjektivitě a objektivitě jazyka mediálních textů. In: BARNOVÁ, Katarína - CHOMOVÁ, Alexandra. Varia XXI : Zborník príspevkov z XXI. kolokvia mladých jazykovedcov (Banská Bystrica – Šachtičky 30. 11. – 2. 12. 2011) 1. vyd vyd. Banská Bystrica: Belianum. Vydavatel'stvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2015, s. 382-388. ISBN 978-80-557-0879-9.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. La subjectivité digitale du public et du privé : quelques stratégies de textes électroniques. Médias numériques et communication électronique Le Havre: Sami Zlitni, 2016, s. 917-927. ISBN 978-2-9557005-0-1.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace. In: SIMEUNOVICH-SKVORTSOVA, Maria - GAJDOŠOVÁ, Katarína - SUCHÁ, Vendula. VARIA XXIV : zborník príspevkov z XXIV. kolokvia mladých jazykovedcov 1. vyd vyd. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019, s. 192-203. ISBN 978-80-7308-757-9.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Analýza diskurzu v současné francouzské perspektivě. Lingvistika Praha 2013: sborník příspěvků 1. vyd vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2013, s. nestránkováno. ISBN 0-000-00000-0.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Marketing communication of SMEs specialized in cosmetic industry in magazines for women. Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014) Amsterdam: Elsevier Science BV, 2015, s. 48-57. ISBN 0-000-00000-0. UT-WOS link
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Konstrukce subjektivity v tištěném mediálním textu. Lingvistika Praha 2014: sborník příspěvků Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2014, s. 1-11. ISBN 0-000-00000-0.
- KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. Spisovnost a nespisovnost v rámci marketingové komunikace aneb když blbě zadáš PUK, tak seš jantar. In: BLÁHA, Ondřej. Spisovná čeština a jazyková kultura 2018 : příspěvky z mezinárodní konference konané ve dnech 18. a 19. října 2018 na Univerzitě Palackého v Olomouci 1. vyd vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018, s. 100-117. ISBN 978-80-244-5465-8.
- JEŽKOVÁ, Tereza - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. New in Covid: Variations of Newness in Media Reception of Czech Cultural Events. In: ČÁBYOVÁ, Ľudmila - BEZÁKOVÁ, Zuzana - MADLEŇÁK, Adam. Marketing Identity: New changes, new challenges 1st ed vyd. Trnava: Faculty of Mass Media Communication. University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, s. 269-276. ISBN 978-80-572-0220-2.
- HEJLOVÁ, Denisa - JEŽKOVÁ, Tereza - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KONRÁDOVÁ, Marcela - KOUDELKOVÁ, Petra - SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Engaging Teachers through Effective Communication : Restarting the Government Communication in Education. In: VERČIČ, Dejan - TKALAC, Ana - SRIRAMESH, Krishnamurthy. Reboot: Should Organizations Rediscover Communication with Internal & External Stakeholders? Ljubljana: University of Ljubljana, 2022, s. 193-203. ISBN 978-961-295-034-7.
Český jazyk v komunikační praxi, Praktická cvičení z českého jazyka, Současný český jazyk I. a II, Teorie a praxe vyjednávání, Současné trendy sociální a mediální komunikace
jazyková a komunikační analýza zvoleného komerčního/ nekomerčního subjektu (neologie, styl apod.)
vztah marketingové komunikace webové stránky a ostatních komunikačních kanálů dané značky/společnosti
diskurzivní prvky online komunikace firem (hodnoty, ideologie, sdílené představy, typické motivy)
analýza a role tištěných propagačních materiálů v online epoše
persvazivní prostředky online marketingové komunikace a jiných mediatypů
překryvy žánrů mediální a marketingové komunikace (advertoriál, redakční článek apod.)
vliv podoby mkt komunikace na jazykový systém a komunikační praxi, výzkum problematiky
kauzy v marketingové komunikaci a jejich charakteristika
lingvistika, pragmatika, jazyk médií a v médiích a reklamě, argumentace v jazyce