prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D.
prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D.

Působiště:
- Katedra veřejné a sociální politiky
- Centrum pro sociální a ekonomické strategie
E-mail: veselya@fsv.cuni.cz
Telefon: +420 778 464 946
Místnost: č. 410, Pekařská 16 , č. 222, Celetná 20
Rok vydání
Monografie
- VESELY, Arnost — Martin Potůček, Pavol Frič, František Ochrana, Martin Nekola, Miloš Balabán, Libor Stejskal, Jakub Kašík Poznávání budoucnosti jako výzva Praha: Karolinum (2011)
- VESELY, Arnost — Martin Nekola, Hana Geissler, Magdalena Mouralová, Zuzana Drhová, Marie Jelínková, Jan Morávek, František Ochrana, Anna Durnová, Leoš Vítek Současné metodologické otázky veřejné politiky Praha: Karolinum (2011)
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous Vybrané problémy vzdělávací politiky Praha: Karolinum (2006)
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous, Jiří Štoček Educational policy studies in the Czech Republic Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk (2007)
- VESELY, Arnost Metody a metodologie vymezení problému : (strukturace, definice, modelování a formulace problému v policy analysis) Praha: UK FSV CESES (2005)
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous, Jana Marková Kultivace vědění v klíčový faktor produkce Praha: CESES FSV UK (2004)
- VESELY, Arnost Předpoklady úspěchu v práci a v životě: výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC Praha: Dům zahraniční spolupráce (2013)
- VESELY, Arnost Celoplošné zlepšení vzdělávacího systému Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, (2014)
- VESELY, Arnost — Marta Nachtmannová, Zuzana Drhová Veřejná politika a proces její tvorby. Co je "policy" a jak vzniká Praha: CESES FSV UK (2005)
- VESELY, Arnost Knowledge-driven development : conceptual framework and its application to the Czech Republic Praha: UK FSV CESES (2003)
- VESELY, Arnost — Martin Nekola Analýza a tvorba veřejných politik : přístupy, metody a praxe Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2007)
- VESELY, Arnost Vymezení a strukturace problému ve veřejné politice Praha: Karolinum (2009) pp. 264
- VESELY, Arnost — Pavol Frič, Miloš Balabán, Vladimír Benáček, Martin Nekola, Markéta Nekolová, František Ochrana, Antonín Rašek, Martin Potůček Riziková budoucnost: devět scénářů vývoje české společnosti Praha: Matfyzpress (2010)
- VESELY, Arnost — František Ochrana, Zuzana Drhová, Pavol Frič, Martin Nekola, Martin Potůček, Antonín Rašek Strategické řízení ve veřejné správě a přístupy k tvorbě politiky Praha: Matfyzpress (2010)
Kapitoly v monografiích
- VESELY, Arnost Policy analysis in the central government New York: Routledge (2017) pp. 103-117
- VESELY, Arnost Education and the Reproduction of Inequalities Rijeka: InTech (2012) pp. 207-236
- VESELY, Arnost Přístupy k analýze a explanaci sociální změny Praha: Karolinum (2013) pp. 429-443
- VESELY, Arnost — Martin Nekola Environmental factors as determinants of substance use Prague: Karolinum (2011) pp. 15-55
- VESELY, Arnost Výzva první: Prognostika Praha: Karolinum (2011) pp. 11-26
- VESELY, Arnost Výzva třetí: Metodologie a metody Praha: Karolinum (2011) pp. 46-54
- VESELY, Arnost Veřejněpolitický a "klasický" sociálněvědní výzkum: podobnosti a odlišnosti Praha: Karolinum (2011) pp. 12-63
- VESELY, Arnost — Petr Vymětal, Jiří Šafr The national debate on social capital Praha: CESES FSV UK (2006) pp. 9-17
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous Přístupy k analýze a tvorbě vzdělávací politiky Praha: Karolinum (2006) pp. 23-32
- VESELY, Arnost Vzdělávací politika jako vědní obor Praha: Karolinum (2006) pp. 7-22
- VESELY, Arnost — František Ochrana, Martin Nekola Metody a metodologie v analýze a tvorbě veřejných politik Praha: SLON (2007) pp. 141;156
- VESELY, Arnost — Martin Nekola Sběr a analýza dat Praha: SLON (2007) pp. 157;190
- VESELY, Arnost — Zuzana Drhová Identifikace variant řešení veřejněpolitických problémů Praha: SLON (2007) pp. 253;272
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous, Martin Nekola, Hana Paterová Přijetí a implementace veřejné politiky Praha: SLON (2007) pp. 311;336
- VESELY, Arnost Vzdělávání, výzkum a vývoj, informatizace Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2005) pp. 38-57
- VESELY, Arnost Veřejná politika Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2007) pp. 13-41
- VESELY, Arnost — Zuzana Drhová, Marta Nachtmannová "Vědění o politice" : teoretické poznatky o tvorbě veřejných politik Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2007) pp. 43-66
- VESELY, Arnost — Hana Paterová, Martin Nekola "Vědění pro politiku" : praktické přístupy k analýze a tvorbě politik Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2007) pp. 67-85
- VESELY, Arnost Analýza a vymezení problému Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2007) pp. 191-234
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous, Pavel Nováček Prognózování veřejných politik Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2007) pp. 273-290
- VESELY, Arnost Budování společnosti a ekonomiky tažené věděním Praha: Agentura VPK (2004) pp. 24-57
- VESELY, Arnost Educational policy as scientific discipline Plzeň: Aleš Čeněk (2007) pp. 13-28
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous Approaches to analysis and making of educational policy Plzeň: Aleš Čeněk (2007) pp. 29-40
- VESELY, Arnost Research and evaluation Prague: Karolinum (2008) pp. 225-250
- VESELY, Arnost — Eva Hejzlarová, Anna Zelinková Czech public policy programmes and policy analysis education Bristol: Policy Press (2016) pp. 303-321
- VESELY, Arnost Policy analysis in the Czech Republic: the state of the art Bristol: Policy Press (2016) pp. 1-14
- VESELY, Arnost — Martin Nekola Policy analysis and policy work in the central public administration Bristol: Policy Press (2016) pp. 107-123
- VESELY, Arnost — Martin Nekola Policy analysis in subnational governments Bristol: Policy Press (2016) pp. 125-138
- VESELY, Arnost — Martin Nekola Conclusions: The present and future of policy analysis in the Czech Republic Bristol: Policy Press (2016) pp. 323-329
- VESELY, Arnost — Jan Kohoutek New Public Management in Czech education : From the side road to the highway? London: Routledge (2016) pp. 127-140
- VESELY, Arnost — Vojtěch Sedláček Policy analysis outsourcing Bristol: Policy Press (2016) pp. 203-214
- VESELY, Arnost Problem delimitation in policy formulation Cheltenham: Edward Elgar Publishing (2017) pp. 81-95
- VESELY, Arnost — Jan Kohoutek, Martin Nekola Policy work and its significance for public policy Cheltenham: Edward Elgar Publishing (2018) pp. 253-271
- VESELY, Arnost Zdroje a kapitály Praha: Sociologické nakladatelství (2008) pp. 195-213
- VESELY, Arnost Od samozřejmosti ke spoluodpovědnosti. Proměny ve vnímání veřejných služeb Praha: Academia (2019) pp. 301-311
- VESELY, Arnost Dovednosti v sociodemografických souvislostech Praha: Dům zahraniční spolupráce (2013) pp. 61-76
- VESELY, Arnost Neekonomické efekty gramotnosti Praha: Dům zahraniční spolupráce (2013) pp. 87-95
- VESELY, Arnost Trendy ve výsledcích české populace Praha: Dům zahraniční spolupráce (2013) pp. 97-105
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous, Jana Marková Kultivace vědění v klíčový faktor produkce Praha: Gutenberg (2003) pp. 84-118
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous Vzdělávací systém a kompetence Praha: MJF (2003) pp. 37-44
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous Educational system and skills Praha: MJF (2003) pp. 40-48
- VESELY, Arnost — Pavol Frič, Libor Prudký, Hynek Jeřábek, Jaroslav Kalous, Miroslava Mašková, Miroslav Purkrábek Životní strategie obyvatelstva ČR Praha: Gutenberg (2003) pp. 18-58
- VESELY, Arnost Individuální časové orientace a orientace na budoucnost Praha: G plus G (2003) pp. 176-201
- VESELY, Arnost Kdo a proč končí v učňovských oborech? Praha: Academia (2006) pp. 247-281
- VESELY, Arnost Skill Detroit: Macmillan Reference USA (2008) pp. 523-525
- VESELY, Arnost Knowledge society Detroit: Macmillan Reference USA (2008) pp. 283-286
- VESELY, Arnost Společnost vědění Praha: Karolinum (2008) pp. 64-84
- VESELY, Arnost Vzdělávací politika Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) (2005) pp. 277-309
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous The national context of tertiary education Prague: Centre for Higher Education Studies (2006) pp. 15-18
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous Transformace české společnosti a výzvy společnosti vědění Praha: Karolinum (2006) pp. 23-32
- VESELY, Arnost Approaches to analysis and explanation of social change : using intergenerational longitudinal research design to link individual and societal change Praha: Matfyzpress (2008) pp. 43-56
- VESELY, Arnost — Magdaléna Mouralová Vzdělávání Praha: Karolinum (2009) pp. 220-257
- VESELY, Arnost The national programme for the development of education in the Czech Republic - White paper Praha: Karolinum (2009)
- VESELY, Arnost Pojem "kapitál" v současné sociologické teorii Praha: Karolinum (2010) pp. 133-156
- VESELY, Arnost Metoda psaní scénářů budoucnosti v prognostice Praha: Matfyzpress (2010) pp. 10-16
- VESELY, Arnost Dobré vzdělání jen pro někoho Praha: Matfyzpress (2010) pp. 39-44
- VESELY, Arnost Strategické řízení vzdělávací politiky v České republice : příklad Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) Praha: Matfyzpress (2010) pp. 153-174
- VESELY, Arnost Public administration structures Abingdon: Routledge (2020) pp. 183-195
- VESELY, Arnost — Marta Nachtmannová Klíčové dovednosti analytika veřejné politiky Praha: SLON (2007) pp. 87;120
Články
- VESELY, Arnost A conceptual framework for comparison of educational policies (2012) pp. 323-347
- VESELY, Arnost Policy advice as policy work: a conceptual framework for multi-level analysis (2017) pp. 139-154
- VESELY, Arnost — Martin Voráč, Veronika Pavlovská Celostátní testování žáků v českých denících v letech 1990-2011 (2012) pp. 99-118
- VESELY, Arnost Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání v České republice (2012) pp. 3-6
- VESELY, Arnost Externalization of policy advice: Theory, methodology and evidence (2013) pp. 199-209
- VESELY, Arnost Cíle vzdělávání v České republice (2013) pp. 8-12
- VESELY, Arnost Conducting large-N Surveys on Policy Work in Bureaucracies: Some Methodological Challenges and Implications from the Czech Republic (2013) pp. 88-113
- VESELY, Arnost Co je a není společnost vědění (2005) pp. 2-6
- VESELY, Arnost — Magdalena Mouralová, Michal Paulus Teachers' Attitudes Towards Tracking: Testing the Socialization Hypothesis (2017) pp. 346-361
- VESELY, Arnost Cíle a využití celostátního testování žáků v povinném vzdělání (2011) pp. 21-25
- VESELY, Arnost Theory and Methodology of Best Practice Research: The Critical Review of the Current State (2011) pp. 98-117
- VESELY, Arnost Vzdělávací standardy : správný krok špatným směrem aneb standardy nejsou standardizace (2011) pp. 17-19
- VESELY, Arnost Macro-micro linkages and the role of mechanisms in social stratification research (2008) pp. 491-509
- VESELY, Arnost Teoretické a metodologické základy „výzkumu“ dobré praxe (2010) pp. 3-14
- VESELY, Arnost Společnost vědění jako teoretický koncept (2004) pp. 433-446
- VESELY, Arnost Problem delimitation in public policy analysis (2007) pp. 90-101
- VESELY, Arnost Rozvoj občanské společnosti a demokracie pohledem mladých Čechů (2009) pp. 365-379
- VESELY, Arnost Problem tree : a problem structuring heuristic (2008) pp. 68-81
- VESELY, Arnost — František Ochrana An analysis of expenses for the outsourcing of policy advice on the level of the ministries of the Czech Republic (2015) pp. 581-601
- VESELY, Arnost Education officials between hierarchies and networks (2017) pp. 117-133
- VESELY, Arnost Pojetí mechanismu v současné teorii vědy (2016) pp. 159-175
- VESELY, Arnost Mezinárodní výzkum kompetencí dospělých PIAAC: hlavní zjištění a implikace pro vzdělávací politiku (2015) pp. 509-527
- VESELY, Arnost Národní rada pro vzdělávání 1994-2014: Geneze záměru a příčiny jeho neuskutečnění (2015) pp. 11-28
- VESELY, Arnost Potřebujeme Národní radu pro vzdělávání? (2015) pp. 5-8
- VESELY, Arnost Kde leží hranice osobního a veřejného života? (2016) pp. 11-13
- VESELY, Arnost Design veřejných politik: kritický přehled přístupů (2018) pp. 98-113
- VESELY, Arnost — František Ochrana, Martin Nekola When evidence is not taken for granted: the use and perception of evidence in the Czech Republic ministries Sciendo (2018) pp. 219-234
- VESELY, Arnost — Martin Nekola, Blanka Tollarová, František Ochrana Ministerští úředníci ČR a využívání sociálně vědních poznatků (2018) pp. 109-124
- VESELY, Arnost Tři způsoby řízení školství: inženýrství, podnikání, nebo zahradnictví? (2018) pp. 23-26
- VESELY, Arnost Other Things Being Equal: Comparing Literacies in the Czech and Slovak Republics (2019) pp. 418-438
- VESELY, Arnost Accountability in Central and Eastern Europe: concept and reality (2013) pp. 310-327
- VESELY, Arnost Vzdělávací reforma v Ontariu: kritické shrnutí a inspirace pro vzdělávací politiku v ČR (2013) pp. 11-28
- VESELY, Arnost — Anna Zelinková Public Policy Programmes and Policy Analysis Instruction in the Czech Republic (2015) pp. 50-77
- VESELY, Arnost Nástroje a opatření ve veřejné politice (2019) pp. 5-29
- VESELY, Arnost — Ivan Petrúšek Decision makers' preferences of policy instruments (2020)
- VESELY, Arnost Contemporary policy work in subnational governments and NGOs: Comparing evidence from Australia, Canada and the Czech Republic (2014) pp. 77-87
- VESELY, Arnost The Profile and Work of Officials in Central and Regional Administration Compared: The Case of the Czech Republic (2014) pp. 107-128
- VESELY, Arnost Comparing sub-national policy workers in Canada and the Czech Republic : Who are they, what do they do, and why does it matter? (2014) pp. 103-115
- VESELY, Arnost Violent behaviour in schizophrenia : retrospective study of four independent samples from Prague, 1949 to 2000 (2005) pp. 426-430
- VESELY, Arnost The governance of problems: puzzling, powering and participation, by Robert Hoppe (2010) pp. 435-437
- VESELY, Arnost Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků (2011) pp. 23-52
- VESELY, Arnost Institucionalizace neodpovědnosti, efektivity, nebo konformity? Reformy organizací veřejných služeb v teorii akontability (2012) pp. 757-784
- VESELY, Arnost Autonomy of policy instrument attitudes: concept, theory and evidence (2021)
- VESELY, Arnost Terciární vzdělávání v ČR - kudy, kam a jak ? (2002)
- VESELY, Arnost Strategie vzdělávací politiky do roku 2030 z hlediska externí expertní skupiny (2019) pp. 18-19
- VESELY, Arnost Vzdělávací politika: rozdílná vymezení, předpoklady a implikace (2013) pp. 279-297
- VESELY, Arnost Policy formulation redesigned: A new understanding of policy design and its implications for instruction (2020) pp. 213-232
- VESELY, Arnost Vzdělávací reforma v Ontariu: Co se z ní můžeme naučit? (2014) pp. 11-15
Příspěvky v konferenčních sbornících
- VESELY, Arnost Knowledge-Driven Development in a Broader Perspective : how the Lack of Social Capital Can Undermine "Knowledge Revolution' Praha: Matfyzpress (2004) pp. 354-369
- VESELY, Arnost Social capital : the neglected aspect of the Czech road towards knowledge society Praha: Eupress (2004) pp. 28-44
- VESELY, Arnost — Jana Segethová, Jaroslav Kalous Česká republika na cestě ke společnosti vědění Praha: Matfyzpress (2002) pp. 169-182
- VESELY, Arnost — Jaroslav Kalous Creating knowledge society in EU: the art of asking right quesions Praha: CESES FSV UK (2005) pp. 29-43
- VESELY, Arnost Process of problem structuring in public policy Praha: Oeconomica (2008) pp. 65-65
• Témata z oblasti vzdělávací politiky (např. problém řízení ve vzdělávací politice; postoj veřejnosti a dalších aktérů ke vzdělávání; které vzdělávací systémy jsou úspěšné a proč; problematika učitelů, kvalita ve vzdělávání, slaďování vzdělávací poptávky a nabídky; uplatnění absolventů, trh práce a vzdělávání atd.); • Témata z oblasti veřejné politiky, zejména se zaměřením na nástroje veřejné politiky (jaké nástroje jsou preferovány a proč; efektivita a účinnost jednotlivých nástrojů, nové nástroje veřejné politiky; behaviorální ekonomie atd.) • Témata z oblasti veřejné správy a veřejných služeb (policy work ve veřejné správě, politické poradenství, politizace atd.) • Témata z oblasti sociologie vzdělávání (např. nerovnosti ve vzdělávání v České republice; vzdělání a sociální stratifikace, dovednosti a kompetence lidí a jejich sociální podmíněnost, výsledky žáků v mezinárodních šetřeních atd.); • Témata týkající se oblasti dětí a mládeže (např. problémy dnešních generací Y a Z; zájmové vzdělávání dětí a mládeže v České republice, mimoškolní vzdělávání; výchova dětí v dnešní společnosti); • Témata týkající se teorie a praxe společnosti vědění, společnosti 4.0 či informační společnosti (např. co to je a jak se utváří společnost vědění, život v informační společnosti, průmysl a společnost 4.0 atd.); • Témata týkající se metod a metodologie společenských věd (možnosti a limity nových sociálně-vědních metod, jak jsou big data atd.) • Témata týkající se tvořivosti a kognitivních schopností (např. jaké sociální faktory ovlivňují tvořivost, vliv společnosti na rozvoj dovedností a kritického myšlení, vztah kognitivní vědy a veřejné politiky atd.)