Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
Posts:
- Department of Public and Social Policy
E-mail: mouralova@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 778 464 946
Rooms: No. C225, Jinonice, building C
ResearcherID: E-9759-2018
Scopus Author ID: 56150130900
ORCID ID: 0000-0001-9618-8914
Rok vydání
Monographs
- Nekola M., Geissler H., Mouralová M., Drhová Z., Durnová A., Jelínková M., Morávek J., Ochrana F., Veselý A., & Vítek L. (2011). Současné metodologické otázky veřejné politiky. Karolinum.
- Nekola M., Hejzlarová E., Kohoutek J., Dobiášová K., Jelínková M., Jeřábková A., Kotrusová M., Novotný V., Procházka M., Smolík P., Vlčková K., Wolfová V., & Mouralová M. (2020). Česká veřejná politika optikou teorie sociální konstrukce cílových populací. Karolinum.
Chapters in monographs
- Mouralová M. (2015). Ředitelé. Vzdělávací politika (pp. 164-179).
- Mouralová M., Hrešanová E., & Hejzlarová E. (2023). Sociální média jako zdroj dat pro veřejněpolitický výzkum. Fantastická data ve veřejné politice a jak je využít (pp. 292-320).
- Mouralová M., Pánská N., Barták T., & Dobiášová K. (2023). Práce se zahraniční praxí při zkoumání veřejných politik. Fantastická data ve veřejné politice a jak je využít (pp. 443-468).
- Rudolfová J., Mouralová M., & Pavlovská V. (2015). Rodiče jako veřejněpolitičtí aktéři. Vzdělávací politika (pp. 180-194).
- Geissler H., & Mouralová M. (2011). Komparativní přístupy při zkoumání veřejných politik. Současné metodologické otázky veřejné politiky (pp. 170-193).
- Veselý A., & Mouralová M. (2009). Vzdělávání. Česká republika - trendy, ohrožení, příležitosti (pp. 220-257).
- Prudký L., Mouralová M., & Vávra M. (2009). Koncepty empirických šetření : nejvýznamnější přístupy. Inventura hodnot : výsledky sociologického výzkumu hodnot ve společnosti České republiky (pp. 73-98).
- Hejzlarová E., Mouralová M., & Angelovská O. (2023). Mediální výstupy ve veřejněpolitickém výzkumu. Fantastická data ve veřejné politice a jak je využít (pp. 261-291).
- Durnová A., Hejzlarová E., & Mouralová M. (2024). Teaching qualitative methods in times of global pandemics and beyond. Handbook of Teaching Public Policy (pp. 181-200).
Articles
- Mouralová M. (2013). Postoje českých učitelů k vnější diferenciaci žáků a možné hodnotové kořeny těchto postojů. Orbis scholae, 7(3), 11-26.
- Mouralová M., Paulus M., & Veselý A. (2017). Teachers' Attitudes Towards Tracking: Testing the Socialization Hypothesis. Teacher Development, 21(2), 346-361. UT-WOS link
- Mouralová M., Hejzlarová E., Holík R., Hubáček M., & Jeřábková A. (2015). Diplomové práce jako zdroj dat ve výzkumu terciárního vzdělávání: metodologické výzvy a ukázky využití na příkladu studijních programů ""Veřejná politika"". Aula, 23(2), 48-66.
- Mouralová M., Hejzlarová E., Holík R., Hubáček M., & Jeřábková A. (2015). What do diploma theses unveil about academic public policy in the Czech Republic?. Central European Journal of Public Policy, 9(2), 164-189.
- Mouralová M., & Hejzlarová E. (2022). Proč učitelky nechodí na ošetřovačku? Emoční strategie, mikropolitiky a sebepojetí učitelek s malými dětmi v době pandemie. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 58(5), 477-507. UT-WOS link
- Hejzlarová E., Mouralová M., & Konrádová K. (2021). Nástup do veřejné mateřské školy v České republice: sonda do adaptace rodiče. Orbis scholae, 15(1), 57-81.
Contributions in the conference proceedings
education and educational policy; policy actors