PhDr. Ing. Petr Soukup, Ph.D.
PhDr. Ing. Petr Soukup, Ph.D.

Posts:
- Department of Sociology
E-mail: soukup@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 296 824 669
Rooms: No. 409,
ResearchID: E-9779-2018
Scopus Author ID: 23490559600
ORCID ID: 0000-0001-9241-6529
Rok vydání
Monographs
- Rabušic, L., Soukup, P., & Mareš, P. (2019). Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Masarykova univerzita.
- Jeřábek, H., Soukup, P., Remr, J., Häuberer, J., Veisová, E., Osuský, M., Veis, O., & Chung, R. (2008). Advanced Lazarsfeldian methodology. Karolinum.
- Simonová, N., & Soukup, P. (2008). Evolution and determination of educational inequalities in the Czech Republic between 1955 and 2002 in the European context. Sociologický ústav AV ČR.
Chapters in monographs
- Soukup, P. (2019). Statistická analýza kategoriálních dat. In V. Beneš, & P. Drulák (Eds.), Metodologie výzkumu politiky (pp. 209-228). Sociologické nakladatelství (SLON).
- Soukup, P. (2019). Regresní a korelační analýza. In V. Beneš, & P. Drulák (Eds.), Metodologie výzkumu politiky (pp. 177-207). Sociologické nakladatelství (SLON).
- Soukup, P. (2008). Three strategies : from contextual analysis to multilevel modelling. In H. Jeřábek, & P. Soukup (Eds.), Advanced Lazarsfeldian methodology (pp. 59-88). Karolinum.
- Soukup, P. (2013). Czech Republic. In J. Ainley, W. Schulz, & T. Friedman (Eds.), ICCS 2009 Encyclopedia: Approaches to civic and citizenship education around the world (pp. 101-109). International Association for the Evaluation of Educational Achievement.
- Simonová, N., & Soukup, P. (2010). Působení primárních a sekundárních faktorů sociálního původu při přechodu na vysokou školu v ČR : výsledky výzkumu PISA-L. In P. Matějů, J. Straková, & A. Veselý (Eds.), Nerovnosti ve vzdělávání : od měření k řešení (pp. 298-322). Sociologické nakladatelství (SLON).
- Simonová, N., & Soukup, P. (2010). Stává se přístup ke vzdělávání v České republice rovnějším/spravedlivějším?. In H. Maříková, T. Kostelecký, T. Lebeda, & M. Škodová (Eds.), Jaká je naše společnost? (pp. 351-366). Sociologické nakladatelství (SLON).
- Simonová, N., & Soukup, P. (2009). Reproduction of educational inequality in the Czech Republic after the Velvet Revolution in the European context. In A. Hadjar, & R. Becker (Eds.), Expected and unexpected consequences of the educational expansion in Europe and the US : theoretical approaches and empirical findings in comparative perspective (pp. 133-152). Haupt.
- Matějů, P., Smith, M., Soukup, P., & Basl, J. (2010). Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání očima patnáctiletých žáků : Česká republika v mezinárodním srovnání. In P. Matějů, J. Straková, & A. Veselý (Eds.), Nerovnosti ve vzdělávání : od měření k řešení (pp. 250-273). Sociologické nakladatelství (SLON).
Articles
- Soukup, P. (2021). Faktorová analýza jako známá neznámá (aneb metoda hlavních komponent a varimax nejsou vždy ideální postup). Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 57(4), 455-484. UT-WOS link
- Soukup, P., Trahorsch, P., & Chytrý, V. (2021). Míry věcné významnosti s intervaly spolehlivosti a ukázky jejich využití v pedagogické praxi. Studia paedagogica, 26(3), 131-165.
- Soukup, P. (2021). Může Bayesův faktor nahradit P hodnotu?. Sociální studia, 18(1), 73-99.
- Soukup, P. (2019). Způsobují různé stupnice různé výsledky? Statisticko-metodologická polemika k článku "Iné škály, Iné výsledky". Sociológia, 51(5), 525-528. UT-WOS link
- Soukup, P. (2019). Jak nepoužívat víceúrovňové modely? Na okraj textu o výzkumné efektivitě slovenských vysokých škol. Sociológia, 51(5), 533-537. UT-WOS link
- Soukup, P. (2019). P a d (Používání statistické a věcné významnosti v českých sociálních vědách). Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 55(2), 215-253. UT-WOS link
- Soukup, P. (2010). Nesprávná užívání statistické významnosti a jejich možná řešení. Data a výzkum - SDA Info (Data a výzkum - Sociologický datový archiv Info.), 4(2), 77-104.
- Soukup, P., Lupač, P., Sládek, J., Nováková, P., & Buchtík, M. (2009). Češky a Češi v kyberprostoru. Bezpečnostní teorie a praxe, 10(3), 3-18.
- Soukup, P. (2009). Mladí, Internet a bezpečnost. Kritické listy, 2009(35), 5-7.
- Soukup, P., & Rabušic, L. (2007). Několik poznámek k jedné obsesi českých sociálních věd - statistické významnosti. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 43(2), 379-395. UT-WOS link
- Soukup, P. (2006). Proč užívat hierarchické lineární modely?. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 42(5), 987-1012. UT-WOS link
- Soukup, P. (2013). Věcná významnost výsledků a její možnosti měření. Data a výzkum - SDA Info (Data a výzkum - Sociologický datový archiv Info.), 7(2), 125-148.
- Veselá Hiekischová, M., Soukup, P., & Musílková, M. (2022). Vliv osobnostních rysů na politické postoje a preference podpůrných a regulačních opatření v politice zaměstnanosti. Československá psychologie, 66(5), 463-486. UT-WOS link
- Veselý, A., & Soukup, P. (2022). The Effect of Academic Discipline on Policy Attitudes: The Case of Czech University Students. The NISPAcee Journal of Public Administration and Policy, 15(1), 223-249. UT-WOS link
- Kočvarová, I., & Soukup, P. (2018). Výuka kvantitativní analýzy dat jako součást metodologie výzkumu v pedagogických studijních programech veřejných vysokých škol v ČR. Orbis scholae, 12(3), 127-145.
- Vaculíková, J., & Soukup, P. (2019). Mediation Pattern of Proactive Coping and Social Support on Well-being and Depression. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 19(1), 39-54. UT-WOS link
- Kollerová, L., Soukup, P., Strohmeier, D., & Caravita, S. (2021). Teachers' active responses to bullying: Does the school collegial climate make a difference?. European Journal of Developmental Psychology, 18(6), 912-927. UT-WOS link
- Straková, J., Soukup, P., & Simonová, J. (2020). validizace konceptu akademické marnosti v českém středním vzdělávání. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 56(5), 599-617. UT-WOS link
- Šindelářová, R., Soukup, P., & Broukal, Z. (2018). The relationship of obesity to the timing of permanent tooth emergence in Czech children. Acta Odontologica Scandinavica, 76(3), 220-225. UT-WOS link
- Simonová, N., & Soukup, P. (2009). Reprodukce vzdělanostních nerovností v České republice. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 45(5), 935-965. UT-WOS link
- Kollerová, L., Soukup, P., & Gini, G. (2018). Classroom Collective Moral Disengagement Scale: Validation in Czech adolescents. European Journal of Developmental Psychology, 15(2), 184-191. UT-WOS link
- Simonová, N., & Soukup, P. (2015). Impact of primary and secondary social origin factors on the transition to university in the Czech Republic. British Journal of Sociology of Education, 36(5), 707-728. UT-WOS link
- Klusacek, J., Kudrnáčová, M., & Soukup, P. (2022). VALIDATION OF CES-D8 AMONG CZECH UNIVERSITY STUDENTS DURING COVID-19 PANDEMIC. Československá psychologie, 66(4), 398-415. UT-WOS link
- Janošová, P., Kollerová, L., & Soukup, P. (2018). Personality traits and defending victims of bullying: Agreeableness, neuroticism and extraversion matter. Československá psychologie, 62(5), 432-446. UT-WOS link
- Komasová, S., Tesař, J., & Soukup, P. (2020). Perception of drone related risks in Czech society. Technology in Society, 61(May), 1-8. UT-WOS link
- Juklová, K., Michek, S., Soukup, P., Vondroušová, J., & Vrabcová, D. (2020). Studentovo hodnocení výuky: validace a adaptace dotazníku CEQ pro podmínky českých vysokých škol. Pedagogická orientace, 30(1), 32-60.
- Straková, J., Simonová, J., & Soukup, P. (2020). Vliv akademického optimismu na výsledky žáků středních škol. Orbis scholae, 14(3), 73-92.
- Kudlová, P., Kočvarová, I., & Soukup, P. (2022). Michigan diabetes knowledge test : validation of modified version among Czech students of nursing. Kontakt [online], 24(2), 114-122. UT-WOS link
- Kollerová, L., Yanagida, T., Mazzone, A., Soukup, P., & Strohmeier, D. (2018). "They Think that I Should Defend": Effects of Peer and Teacher Injunctive Norms on Defending Victimized Classmates in Early Adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 47(11), 2424-2439. UT-WOS link